۹ دی ۱۳۹۲، ۹:۲۲

کیان پور تاکید کرد:

ضرورت فعالیت جدی تر کمیته مصالح ساختمانی در لرستان/ مصالح غیراستاندارد معرفی شوند

ضرورت فعالیت جدی تر کمیته مصالح ساختمانی در لرستان/ مصالح غیراستاندارد معرفی شوند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری لرستان خواستار فعالیت جدی تر کمیته مصالح ساختمانی استاندارد در این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیان پور شامگاه یک شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی در لرستان اظهار داشت: در این راستا کمیته مصالح ساختمانی استاندارد لرستان باید فعالیتهای خود را مطلوبتر و فعال تر از گذشته انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان باید مصالح ساختمانی که دارای نشان استاندارد هستند را به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ کند افزود: همچنین این اداره کل همواره باید به صورت نامحسوس و میدانی از سطح واحدهای تولید و فروش مصالح ساختمانی استاندارد بازدید داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین با تاکید بر اعلام لیست مصالح غیر استاندارد به دستگاههای اجرایی استان از سوی اداره کل استاندارد لرستان عنوان کرد: همچنین بر اساس قانون این واحدهای تولید مصالح غیر استاندارد به مراجع ذی صلاح معرفی شوند.

کیان پور همچنین بر ضرورت فعالیت بیشتر آزمایشگاههای مکانیک خاک لرستان تاکید و گفت: در برخی از پروژه های عمرانی استان موارد فنی به خوبی رعایت نمی شود که در این راستا آزمایشگاه مکانیک خاک استان به صورت سرزده و میدانی از سطح پروژه های در دست اجرا بازدید به عمل آورند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از نظارت و کنترل این پروژه ها نتایج از سوی آزمایشگاه مکانیک خاک استان به مدیران دستگاههای اجرایی و همچنین دبیرخانه شورای فنی استان ارائه دهند.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین بر ضرورت رعایت ایمنی کار از سوی پیمانکاران دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: قبل از آغاز به کار گودبرداری از سوی پیمانکاران ابتدا باید مقررات ایمنی کار و نصب علائم صورت گیرد.

کیان پور عنوان کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید نظارت و کنترل ویژه ای را در این زمینه داشته باشند در غیر اینصورت خسارتهای مالی و جانی جبران ناپذیری را خواهیم داشت.

وی همچنین خواستار راه اندازی کمیته ساماندهی واحدهای مسکن عشایر استان شد و گفت: کمیته ای با حضور نماینده شورای بانکها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تشکیل و همچنین برای استفاده از تجربیات دو اداره کل راه و شهرسازی و نوسازی مدارس استان در این کمیته حضور داشته باشند.

کد خبر 2205011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha